Aktualności

Przestrzegamy przed oszustwami na BLIK

O tym, że należy być ostrożnym przy internetowych transakcjach przekonała się 26-letnia chełmianka. Po otrzymaniu od koleżanki wiadomości z prośbą o opłacenie zakupów wygenerowała kod BLIK i przekazała go. Była przekonana, że pomaga właśnie tej osobie. Gdy po jakimś czasie zadzwoniła do niej okazało się, że padła ofiarą oszustwa. Ktoś włamał się na komunikator internetowy tej koleżanki i przesłał fałszywą wiadomość. Apelujemy o większą ostrożność i weryfikację informacji otrzymywanych drogą elektroniczną.

Wczoraj dyżurny komendy otrzymał zgłoszenie o oszustwie internetowym metodą na BLIKa. O fakcie tym poinformowała 26-letnia mieszkanka Chełma, która straciła ponad 400 złotych. Z jej relacji wynikało, że na komunikatorze internetowym otrzymała od koleżanki wiadomość z prośbą o opłacenie transakcji. Była przekonana, że faktycznie pomaga właśnie tej osobie. Wygenerowała na swoim rachunku bankowym kod i przekazała go. Gdy po jakimś czasie zadzwoniła do tej kobiety okazało się, że to nie ona prosiła o finansowe wsparcie. Ktoś przejął jej konto i podszywając się pod nią przysłał fałszywą wiadomość.

Apelujemy o ostrożność w przypadku otrzymania tego typu wiadomości. Zanim zdecydujemy się na przekazanie pieniędzy skontaktujmy się wcześniej z tą osobą, aby sprawdzić czy faktycznie potrzebuje takiej pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem lecz zdrowym rozsądkiem.

komisarz Ewa Czyż

Powrót na górę strony